Tuesday, May 26, 2009

Singkapan Hatiku

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…

Hari ni bertemu lagi kita di dalam diary blog Tinta kashfan qalbi..^^..hehe.sebenaqnya xdak sapa pon follow blog ni lg..sgan nk publish..mgkn msa akan dtg blog ni bakal di publishkan.INSYAALLAH…

Anyway,mst ramai kgkwn yg tertanya2 kn apa mksd kashfan qalbi tu??

Plik bnar bunyinya…N mgkn jgak ada yg tau..Tp xbpa pasti kn?(“,)..So,jgn isao suma kgkwan..Bertenang2 c:.Meh cni aku bgtau^^..Kashfan qalbi tu mksdnya singkapan hatiku..@lbh tpt lg singkapan hati rohani;)..Hehe.Dek krana apa yg aku tulis kt dlm blog ni dtgnya ikhlas dr hati aku sendiri..Erm,actually,aku dpt idea ttg kashfan qalbi ni dr sbuah kitab yg aku suka sgt baca..kitab مكاشفة القلوب المقرب إلى علام الغيوب @ terjemahannya PENYINGKAPAN HATI KEPADA RAHSIA2 ILAHI..dari IMAM GHAZALI..

Huhu!!Msti kgkawan tergejut kn?Waa!!terernya rohani baca kitab arab!!kah33:-P.Rmai tertipu Nampak!!Xla,aku baca kitab melayulaa..Terjemahan dari THAHIRAH ABDUR RAHMAN / Tahqiq&Pembetulan dari SYED AHMAD SEMAIT..Kitab ni mmg best..dia lebh kurang mcm bku tasawuf la jgak..

Membicarakan ttg keesaan n kekuasaan الله تعالى dan sememgnya byk hikayat2 n kisah2 tauladan yg sgt menarik utk tatapan hati2 kita dalam kitab ni utk mnilai blk siapa diri kita d cc ALLAH dan siapa ALLAH di cc kita..

Selain tu,kitab ni jgak memberi kesedaran kpada kita yg stiap jiwa dan hati kita yang pada hakikatnya utk mengenal dan mengESAkan الله سبحانه وتعالى dan meminpin diri kita dari tersasar jauh dari landasan iman dan dari petunjuk agama yang suci sebelum terlambat..

Kitab ni mmg sgt sesuai dijadikan bahan bacaan smua muslimin&muslimat..n aku rasa kgkawan suma pon ptot memiliki kitab ni..Jgn ketinggalan tau!!;)..Ngomong2,aku sniri pon xhbs baca lg kitab ni..hihi:P..besala..nk bca laju2 pon tkot ilmu fi kutub ja..bkn fi shudur..So,amik masa ckt laa..Erm,mgkn sambl baca kitab tu aku bleh berkongsi serba cdkt isinya ngn kgkawan suma…

InsyaALLAH..Klu ada kelapangan nnt aku muatkan lam blog Tinta Kashfan Qalbi ni ya kegkawan..Moga2 ALLAH permudah..AMIN..InsyaALLAH,Bizznillah:)..


No comments:

Post a Comment